۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۷۳۴۸۷
امام جمعه دامغان:

مسحور سیاه نمایی‌ها نشویم| دستاورد‌های نظام اسلامی دشمن را ناامید کرده است

مسحور سیاه نمایی‌ها نشویم| دستاورد‌های نظام اسلامی دشمن را ناامید کرده است
امام جمعه دامغان گفت: باوجود مشکلات موجود نباید مسحور و مقهور سیاه نمایی‌های خارجی و گاه داخلی شویم، دستاورد‌های چشمگیر نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنان را ناامید کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن ۲۰ جمادی الثانی سالروز میلاد سراسر نور و برکت حضرت زهرای مرضیه (سلام الله علیها)، روز زن و روز مادر، اظهار داشت: اسلام، مکتب اهل بیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی زن را انسان ساز و تربیت کننده جامعه می‌دانند و تکریم قولی و عملی زنان و مادران از مبانی فرهنگ دینی پویای ما است.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه در زمان رژیم ستمشاهی به اسم آزادی و با تأسی از ضد ارزش‌های غربی، زن ایرانی را از مقام شرافت و انسانیت خود پایین کشیدند، حال آنکه زن مربی جامعه انسانی است، اما در جوامع غربی سوء استفاده از زنان به عنوان مظاهر جلوه گری، مصرف گرایی و ابزاری برای لذت چشم‌ها و نفس‌های هرزه و تجاوز، روز بروز گسترش یافته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان، سبک زندگی صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س) را برترین الگو‌ها در زمینه فردی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: طهارت نفس، حمایت و حراست از حریم ولایت، معرفت و سعادت، مقاومت و پایداری، همسرداری و فرزند پروری شایسته پنج اصل مهم سبک زندگی فاطمی است که باید الگوی زنان و مادران جوامع بشری باشد.

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ضمن بیان اینکه مشکلات و دشواری‌های اقتصادی مردم را کاملاً درک و لمس می‌کنیم، اظهارداشت:، اما با وجود مشکلات موجود نباید تحت تأثیر سیاه نمایی‌های خارجی و گاه داخلی قراربگیریم، بلکه همه وظیفه داریم دستاورد‌های بسیار پرشمار بیش از چهاردهه عمر بابرکت انقلاب اسلامی که دشمنان را ناامید کرده را به ویژه برای آینده سازان کشور بازگو کنیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان سمنان، استقرار نظام مردم سالاری دینی و آزادی، پیشرفت‌های صنعتی و دستیابی به فناوری‌های مختلف، اقتدار دفاعی جهانی و منطقه ای، رشد روز افزون ابزار‌های ارتباطی، آب و برق و گاز حتی در مناطق دور دست روستایی، ارتقاء سطح بهداشت و درمان، رشد و تعالی آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور و امنیت قضایی را شماری از حوزه‌های پیشرفت چشمگیر ایران اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان اضافه کرد: توسعه و پیشرفت مثال زدنی کشور و توفیقات ملت ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بخش‌هایی همچون، جنبش نرم افزاری، دست یابی به علم و انرژی هسته ای، ایستادن در برابر مستکبران و زیاده خواهان، وحدت بین اقوام ایرانی، خودباوری و خودکفایی در بسیاری از حوزه ها، منطق مقاومت و رشد بصیرت و دشمن شناسی در سایه نظام ولایی، نفوذ نرم ایران در منطقه، نقش بارز در نابودی داعش و تکفیری ها؛ از موضوعاتی است که باید در دهه فجر بیش از پیش بدان‌ها پرداخته شود. /۹۷۷/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات